Jag kunde inte riktigt uppbåda tillräckligt med entusiasm för den första Neo-Geo-samlingen, men de övriga tre innehåller en del riktiga höjdare. Neo-Geo Arcade 2 har sex stycken spel inklusive, förstås, ett av de bästa fightingspelen genom tiderna. Å andra sidan, hur många gånger har jag inte redan köpt Garou?
Art of Fighting 2
På pappret borde Art of Fighting 2 vara bättre än sin föregångare. Det har fler karaktärer inklusive Yuri Sakazaki som gjorde sin debut här, och det är lite mer förfinat. Men det saknar den där nostalgiska upplevelsen av ettan som sålde Neo-Geon med sina GIGANTISKA spritar, och det är minst lika förbenat omöjligt att komma förbi den andra eller tredje motståndaren då datorn tokfuskar. Visst, spelar du mot en kompis så är det inte helt uselt, men å andra sidan, varför utsätter du en kompis för Art of Fighting 2 när det finns bra fightingspel på Neo-Geo?

