Jag avnjuter en välförtjänt helgledighet, och i brist på en ny konsol (tack, Sony) så har jag tid att rita en hel del. Under julen spelades brädspelet Call to Adventure, som går ut på att skapa en historia kring en karaktär som byggs upp med olika färdigheter och utmaningar under spelets gång. Det har visat sig vara ett utmärkt sätt att bygga ut en ny rollperson från scratch. Den här gången hade jag en vag idé om en kentaur, som sedan passade bra in i den utgångspunkt som spelet erbjöd.
Den här bilden är ritad för hand direkt i datorn med Wacom-plattan med utgångspunkt i ett par av mina Figma-modellfigurer (för en kentaur fungerar förstås det gamla teatertricket med en andra person som står baktill för att få till de extra benen). Eftersom det här är typ den andra hästfysiken jag ritat någonsin så använde jag också en uppslagsbok om hästar som referens. Jag är lite sugen på att investera i en Figma-häst också, för de tenderar ju att figurera en hel del i fantasy-sammanhang.