Ack ja, ny Dark Souls-expansion innebär nya sätt att dö och nya uppfunna svordomar. The Ringed City är den sista delen av Dark Souls överhuvudtaget (tills Namco-Bandai lejer ut serien till typ CyberConnect) och det är som om allt ska vara extra jävligt. Det tar en minut innan det första rejäla bakhållet. Sen en ny typ av fiende som helt enkelt är en jättekanon som tvingar dig att leka Solid Snake bakom skydd. Sen några allmänt tunga motståndare, sen en rejäl omgång med jättekanoner kombinerat med ett giftträsk. Jajamen.
Efter att ha genomlidit hela den vägen och listat ut ett sätt att överleva har jag sedan besegrat den första bossen (efter att ha övat tio gånger med andra) och kommit en bit till, och det blir inte direkt enklare. Det känns hittills lite väl ”innovativt”, med färre regelrätta Dark Souls-strider och mer ond omedelbar död. Inte helt säker på att jag gillar det.
Däremot så vräks det på med kul utrustning, inklusive den oförglömliga Desert Sorceress-outfiten från Dark Souls 2. Ja, en rejäl sektion är inspirerad av det spelet, vilket säkert upprör någon. Det finns också en del helt nya vapen och annat kul att leta efter, bland annat magiska kastknivar som kostar mana. Så nog finns det en del att se fram emot. Om man hinner stanna till, jagad av trettio fiender …